• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

Asr-ı Sânî ne zamana kadar devam eder. Öğle namazı asr-ı sânîye kadar kılınabilir mi?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

Asr-ı sânînin vakti, asrı evvelden yaklaşık 30–40 dakika kadar sonradır. Üç mezhep imamı ve Hanefilerden İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed, ikindinin başlangıç vaktini asr-ı evvel olarak belirlemişlerdir. Yani ikindi namazının başlangıcı bir şeyin gölgesi, kendi misli olunca başlar ki buna da asr-ı evvel denir. İmam Azam ise, asrı saniye göre yani bir şeyin gölgesi iki katı oluncaya kadar öğle namazının kılınabileceğini belirtmiştir. Hüküm, diğer üç mezhep imamına ve Hanefi’lerde de İmameyn’e göre verilmiştir.[1] Bugün Diyanet İşleri de asr-ı evveli esas alarak takvim hazırlamaktadır. Dolayısıyla bu konuda büyük çoğunluk ittifak etmiştir. Öyleyse öğle namazlarımızı asrı evvelden sonraya bırakmamalıyız çünkü Hanefî mezhebine göre bir mukallidin öğle namazını kılabileceği zaman dilimi asr-ı evveldir. Mezhep içinde farklı görüşlerin olması biz mukallidler için bir tercih anlamı taşımaz. Dolayısıyla öğle namazı ve diğer namazlar, Diyanet takvimine göre edâ edilmelidir ki karışıklık olmasın. Allahu a’lem…


[1] Mevsuatu’l-fıkhiyyetu’l-Kuveytiyye, “Salat” mad., 27\312.

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

8|73|Küfre sapanlar da birbirlerinin dostlarıdır. Eğer şu dikkat çekilenleri yapmazsanız yeryüzünde bir fitne, büyük bir bozgun çıkar.
Sura 8