• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

Çocuk aldırmada (kürtaj) ölçü nedir? Hangi durumlarda caizdir?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

Biz size çocuk aldırmayla ilgili rivayetlerin detaylarını anlatmaya gerek duymadan işin özünü anlatalım: Bütün imamların ittifakla verdikleri hüküm, çocuğun sadece annenin sağlığı tehlikeye girdiğinde düşürülebileceği şeklidedir. Düşürme sebebi olarak sadece bu mesele belirtilir. Düşürme zamanı olarak da, İmam Azam gibi zatlar 120 güne kadar demişler ama bu tamamen ceninin anne karnındaki durumuna o zamanın şartlarında vakıf olamamanın neticesinde söylenmiş bir sözdür ve bunu bugünkü âlimlerimiz tashih ediyorlar. İmam Azam o zamanın şartlarına göre konuşmuş diyorlar. Kaldı ki, diğer mezhep imamlarından İmam Şafi, ilk kırk gün içinde düşürmek mekruhtur, kırk günden sonra haramdır hükmünü verirken, İmam Malik, sperm anne rahmine ulaştıktan sonra ne olursa olsun artık düşürmek caiz değildir demektedir.

Bu fikirlerden çıkan netice şudur: Anne karnındaki çocuğu hiçbir zaman ve hiçbir şartla düşürmek caiz değildir. Ancak anne hayatı tehlikeye girdiğinde düşürmek söz konusu olur. Çünkü bu durumda iki candan birini tercih etmek gerekir. Annenin hayatı, çocuğun hayatına tercih edilir.

Diğer taraftan çok defa tecrübe edilmiştir ki, doktorların sakat doğacak dediği çocuklar, hiç de onların dediği gibi doğmamıştır. İsabet ettikleri olmuş olabilir ama isabet edemedikleri de çoktur. Bu da gösteriyor ki, Allah’a tevekkül edip kadere teslim olmak gerekiyor. Bir insan, adam öldürme manasına gelen bu günahı işlemekten korkmalı ve sakat doğum, eksik doğum gibi zahiren çirkin görünen hadiselerde Allah’ın hikmetli tecellilerini ve kaderin güzel cilvelerini beklemeli, dünya itibariyle sıkıntı çekse de ahirete ait kazancına inanmalı.

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

3|53|"Ey Rabbimiz! Senin indirdiğine iman ettik, resule uyduk; artık bizi gerçeğin tanıklarıyla beraber yaz!"
Sura 3