Dört mezhebe göre kör olan kimsenin imamlık yapmasının hükmü nedir?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

Hanefî mezhebine göre; a’manın imam olması mekruhtur. Zira a’malığı onun necasetten uzak durmamasına sebep olabilir denmiştir. (İbni Abidin, 1/376)

Malikî mezhebine göre; a’manın imameti tenzihen mekruhtur.

Şafiî mezhebine göre, a’ma ile gören kimsenin imameti eşittir. Zira a’ma olanlar gözü görenlerin uğraştığı baktığı şeylerle meşgul olmadıkları için daha haşyetlidir denmiştir. (Nihayetul-Muhtac, 2/168)

Hanbelî mezhebi de a’manın imametini mekruh görmüşlerdir. (el-Muğnî, 2/196)

Netice itibariyle Hanefî, Malikî, Hanbelî mezhebine göre a’manın imameti tenzihen mekruhtur. Ancak Hanefi mezhebine göre, topluluğun içerisinde en bilgili olan a’ma olursa a’manın imameti evladır. (Vehbe Zuhaylî, İslam Fıkhı Ansiklopedisi, 2/203)

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

2|185|Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu geçirsin. Hasta olan veya yolculuk halinde bulunan, tutamadığı gün sayısınca başka günlerde tutsun. Allah sizin için kolaylık ister; O sizin için zorluk istemez. Tutulmamış olan günleri tamamlamanızı, sizi doğru yola kılavuzladığı için Allah'ı yüceltmenizi ister. Ve sizin şükretmeniz umulmaktadır.
Sura 2