• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

“İştirak-i a’mâl-i uhreviye” düsturu kurtuluşumuza vesile olur mu?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

“sebep olan yapan gibidir” hadis kaynaklı prensibi, “ey mü’minler toptan Allah’a tevbe edin ki kurtuluşa eresiniz” ayeti “emri bil maruf yapmayan bir kavmin her ne kadar içlerinde abidler de olsa helak edildiği/edileceği” hadisi ve benzer pek çok kaynak, bizi beraber hizmet etmeye, cemaat olmaya teşvik eden, hatta emreden metinlerdir. Herkes birbirine sebep oluyor, beraberce her alanda fiili olarak tevbede bulunuluyor, her yerde ıslah çalışmaları yapılıyor. Bütün bu çalışmaların neticesi herkese yansıyor. Evet, Kur’an ve Hadisler bu gözle süzülse pek çok delil çıkar. Zaten Üstad da bunu yapmıştır.

Ayrıca, akıl da bunu gerektirir. Yani aklen de insanların bir araya gelmesi, beraber iş yapmaları ve neticeleri aralarında müşterek kullanmaları icab eder. Bir kandili beraber yapıp sonra onun ışığından herkesin müşterek hatta herkesin kandilin tamamından istifade etmeleri gibi örnekler bu akliyete işaret eder.

Burada diğer bir önemli husus da ruhun mahiyetidir. Ruh, zaman ve mekanla kayıtlı değildir. Dolayısıyla insan, başkalarıyla bir araya geldiğinde ruhu onlarla kaynaşıp tek bir ruh gibi olur. Öyle ki öldüğünde bile insan sadece bedeniyle ölür ama beraber hizmet ettiği insanların ruhuyla kendi ruhu kaynaştığından ve ruh da ölmediğinden dolayı o kardeşlerinin işlediği amellerden kabrinde istifade edebilir. Çünkü ölmeseydi o hizmetlerine devam edecekti. Niyeti oydu. Dolayısıyla niyetine göre mükafaat görür.

Bu meselenin bir de Rahmete itimad yönü vardır. Yani ahirete müteallik meselelerin beraberce yapılmasından herkesin tamamen istifadesi Allahın rahmetinden ümid edilir. Zaten Üstad genelde bu türlü açıklamalarının sonunda Allah’ın rahmetinden ümid edilir vb ifadeleri de zikrediyor.

Soru: Bunun ”sadakat ve hizmet ve takvâ ve içtinab-ı kebâir derecesiyle o ulvî ve küllî ubudiyete sahip olur.” Kaydının konulmasının hikmeti nedir?

Cemaatte, ruhların frekans uyumu önemlidir. Yani herkes Allah rızası için çalışmalı, herkes fedakarlık yapmalı, herkes başkasını düşünmeli, herkes takvalı yaşamaya çalışmalı, herkes günahlardan kaçmada hassasiyet göstermeli.. .. Böyle olursa ancak, o ortak hazineden istifade edilebilir. Yoksa insanın şahsi hesapları varsa, kendi menfaatine çalışıyorsa, art niyeti söz konusuysa bu hazineden istifade etme imkanı olmayabilir. Allahu A’lem..

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

47|24|Peki bunlar, Kur'an'ın anlamını inceden inceye düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpler üzerinde o kalplerin kilitleri mi var?
Sura 47