• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

Kadın namaz kılarken çocuğunu kucağına veya sırtına alabilir mi?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

Namaz kılan bir kadının, ihtiyaç yokken çocuğunu sırtına veya kucağına alması mekruhtur. Eğer ihtiyaç varsa, çocuğu avutmak için amel-i kesîre[1] girmeden kucağına veya sırtına alabilir zira bir hadiste Peygamberimiz’in (sallallahu aleyhi ve sellem) namazdayken torunu Ümame binti Zeyneb’i kucağına aldığı, secdeye giderken yere bıraktığı, ayağa kalktığında tekrar kucağına aldığı rivayet edilmiştir. Âlimlerimiz, Peygamber-i Zîşân Efendimiz’in ihtiyaçtan dolayı veya çocuğu namazdayken kucağa almanın mekruh olmadığını göstermek için bunu yaptığı görüşündedirler.[2]

Netice olarak; çocuğa bakacak başka birinin olmaması gibi bir ihtiyaçtan dolayı namazdayken amel-i kesîre girmeden çocuğu kucağa veya sırta almanın mekruh olmadığını söyleyebiliriz. Ama böyle bir harekette amel-i kesîrden kurtulmak çok zor olacağından mümkün mertebe buna teşebbüs edilmemesi de tavsiye edilir.


[1] Amel-i kesîr; iki elle birden hareket etmek, dışarıdan bakıldığında namaz dışında olduğu görüntüsü vermek veya bir hareketi bir rükünde ard arda üç kere tekrar etmek şeklinde tarif edilmektedir.

[2] İbn Âbidîn, Haşiyet-ü İbn Âbidîn, 4/187.

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

52|27|"Allah bize lütufta bulundu ve bizi o iliklere işleyen azaptan korudu."
Sura 52