• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

Lohusalık müddetinin değişmesi söz konusu mudur?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

Birden fazla doğum yapan kadının lohusalık müddeti her doğumda farklı ise lohusalıkta intikal var demektir. Âdet gören kadın her lohusa olduğunda, lohusalık müddeti değişebilir. Her değişmede 40 günü geçmemek şartıyla bir öncekine itibar edilir.

Mesela birinci doğumda 30 gün lohusalık yaşayan bir kadının lohusalık müddeti ikinci doğumda 35 güne çıkmışsa, lohusalık 35 güne intikal etmiş demektir. Bununla birlikte böyle bir kadının 30. gün kanı kesildiğinde guslünü alarak namazını kılması ve orucunu tutması gerekir çünkü bir önceki lohusalığa göre bu günlerin temizlik olma ihtimali vardır fakat ilişkiye giremez çünkü bu günlerin lohusalık olması muhtemeldir.

Aynı şekilde birinci doğumda 30 gün lohusalık yaşayan bir kadının lohusalık müddeti ikinci doğumda 25 güne düşmüşse, lohusalık 25 güne intikal etmiş olur. Bu 25 günün sonunda gusül alır ve ibadetlerine başlar. Bu husus hadiste şöyle beyan edilmiştir: “Lohusa olan kadın, yedi gün geçtikten sonra temizlendiğini görürse, gusletsin ve namazını kılsın.”[1] Hadis-i şerifteki 7 gün, bir misal olarak verilmiştir. Ancak 40 güne kadar ilişkide bulunmaz çünkü lohusalık henüz çıkmamış olabilir.

Bir önceki doğumda 30 gün lohusalık yaşayan bir kadının ikinci doğumda kanı 20 günde kesilse, 10 gün sonra (yani 30. günde) tekrar başlasa ve 40 günü geçse, önceki lohusalık müddeti olan 30 günden sonrası özür olur. Özür olduğu bilinmediği için bu 30. günde namaz bırakılır ve eğer kanama 40 günü geçerse kılınmayan namazlar kaza edilir. 10 gün sonra (yani 30. günde) tekrar başlayan kanama 5 gün sürse ve 35. günde dursa, sonra da 40. güne kadar hiç kanama olmasa, bu durumda lohusalık 35 güne intikal etmiş olur. Aradaki temizlik günleri de lohusalıktan sayılır. 30. günde başlayan kanama süresi 40 günü tam doldurursa, bu 40 günün hepsi lohusalık olur. Aradaki temizlik günlerinin hepsi de lohusalık sayılır çünkü lohusalık günlerinde (40 günü aşmamak şartıyla) araya giren temizlik günleri de lohusalıktan kabul edilir.

Birinci lohusalıklara göre sonraki lohusalıklarda kanın erken ya da geç kesilmesinde ihtiyaten gusül alıp ibadete başlamayı, 40 gün dolmadıkça da birleşmeden uzak durmayı unutmamak gerekir.


[1] Hâkim, el-Müstedrek, 1/176.

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

48|13|Kim Allah'a ve resulüne iman etmezse bilsin ki biz, inkârcılar için alevli bir ateş hazırladık.
Sura 48