• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

Namaz tesbihatı öncesinde”ayete’l kürsi”yi okumanın ve sonra tesbih’e üflemenin hükmü nedir?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

“Ayete’l kürsi” nin hıfz ayeti olduğu muhakkaktır. Allah Rasulü (s.a.s.), felak ve nâs sureleri ile beraber, ayete’l kürsi’yi de şerir mahlukatın şerrinden sığınmak için okumuş ve ümmetine örnek olmuştur. (Nesâî, İstiâze, 1). “Ayete’l kürsi”nin Kur’an âyetlerinin efendisi olduğuna, onun sabah akşam okunmasıyla şeytanın şerrinden emin olunacağına ve insana kâfi geleceğine dair hadisleri hem Tirmizi, hem de Buhari gibi sahih hadis kitaplarında görmekteyiz. (Buharî, Fedailü’l Kur’an, 1; Tirmizî, Fedailü’l-Kur’an, 2).

Bu surenin hıfz özelliğine ait en sahih rivayeti bize, Ebu Hüreyre anlatır. “Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) beni zekat mallarını korumak için görevlendirdi. Bana gelen (şeytan) geldi ve yiyecekleri avuçlamaya başladı. Onu tutup  “seni Allah’ın Rasulüne götüreceğim dedim.” Bunun üzerine ‘ben, çoluk-çocuğu olan muhtaç birisiyim ve şiddetli ihtiyacım var’ diye bana karşılık verdi. Ben de onu serbest bıraktım. Ertesi günü Allah Rasulü bana’ Ey ebu Hureyre! Dün gece esirin ne yaptı? dedi. Ben de, “çoluk-çocuğu ve ihtiyacı olduğundan bahsetti serbest bıraktım.” Allah Rasulü “o sana yalan söyledi, tekrar gelecek” dedi. Bu olay, üç defa tekrar etti. Üçüncü gece o esir bana kendisini serbest bırakmam karşılığında sana bir takım kelimeler öğreteceğim ki, Allah onunla sana fayda verir dedi. Ben de nedir onlar dedim. Dedi ki; “yatağına yattıktan sonra Ayete’l Kürsi’yi oku. Sabah oluncaya kadar şeytan sana yaklaşamaz ve Allah senin koruyucun olacaktır.” Ertesi sabah Allah Rasulüne olayı anlatınca, ‘sana doğruyu söylemiş, o yalancının birisidir. Ey Ebu Hureyre, üç günden beri kiminle muhatap olduğunu biliyor musun? O şeytandı” buyurdu. (Buharî, Vekâle, 10).

Üflemeye gelince; Allah Rasulünün “ayete’l kürsi”yi okuduktan sonra, sağına, soluna veya herhangi bir yere üflediğine dair hadis kitaplarında bir rivayet bulmamız mümkün değil. Ancak Efendimizin yine sahih rivayetlerde gördügümüz üzere, gece yatmadan önce ihlas, felak ve nas sürelerini okuyup, ellerine üflediği ve peşisıra elleri ile vucudunun her tarafını sıvazladığını biliyoruz. (Buharî, Fedâilü’l Kur’an, 14). İhtimal buradan hareketle, selef-i sâlihin,” ayete’l kürsi’yi okuduktan sonra vucuda üflenir” demiş olabilirler. Başlangıç noktası, ihtimaller dahilinde bu olan üfleme meselesi, daha sonraları tesbihe intikal etmiştir. Bunun bid’at olduğunda şüphe yoktur. Yalnız ayete’l kürsi’yi okuduktan sonra, “Allah korusun” düşüncesi veya “manevi bir zırh olsun” inancıyla etrafa üflemenin, teshibe üflemeye nazaran daha sağlıklı bir mantıka sahip olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

7|11|Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere "Âdem'e secde edin" dedik. Onlar da secde ettiler. Ama İblis etmedi, secde edenlerden olmadı o.
Sura 7