• duanın-dinimizdeki-yeri-ve-önemi
  • namazın-önemi
  • duada-usul-nasıl-olmalıdır
  • namaz-ve-kalp-sağlığı
  • israf-ve-düşündürdükleri
  • islamda_savaş_hukuku
  • islamda-insan-haklarının-sınıflandırılması
  • osmanlıda_hukukun_üstünlüğü
  • hukuk_hukuk_üstünlüğü_uygulama
  • flört-mü-nişanlılık-mı-evlilik-öncesi-süreç
  • DUANIN DİNİMİZDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

    Dua; Arapça bir kelime olup, seslenmek, çağırmak, yardıma çağırmak, yardım talep etmek, Devamını Oku

  • NAMAZIN ÖNEMİ

    Namaz Allah’a ulaşmaya, varlığı yorumlamaya, değişik ilimlerle kâinatı hallaç etmeye müsait yaratılan bu mükemmel insanın tabiatına en uygun bir ibadettir. Devamını Oku

  • DUADA USUL NASIL OLMALIDIR?

    Duâya başlarken “eûzü”çekilmesini hükme bağlayan bir kayıt yoktur. Devamını Oku

  • NAMAZ VE KALP SAĞLIĞI

    Allah’ın (celle celâluhu) yarattığı, emrettiği, yasakladığı hiçbir şeyde çirkinlik, gayesizlik, başıboşluk ve abesiyet yoktur.Devamını Oku

  • İSRAF VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

    “Malını gereksiz yere saçıp savurma; çünkü gereksiz yere malını saçıp savuranlar-israf edenler, şeytanların kardeşleri olmuşlardır.Devamını Oku

  • İSLAM'DA SAVAŞ HUKUKU

    İnsanlık tarihinin her döneminde, devletlerarası meseleler öncelikle diplomatik yollarla aşılmaya çalışılmış, bu yolların tıkanmasıyla...Devamını Oku

  • İSLAM'DA İNSAN HAKLARININ SINIFLANDIRILMASI

    İslâm hukuku kuralları; din, can, akıl, nesil ve malın korunmasını hedefler.Devamını Oku

  • OSMANLI'DA HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ

    Osmanlı hakkındaki yanılgılardan birisi, padişahın, dönemin kralları gibi sınırsız yetkilere sahip zannedilmesidir.Devamını Oku

  • HUKUK, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE UYGULAMA

    Toplum düzeninin sağlanıp huzur ve güvenin yerleşmesinde, şahıs veya komitelerin üstünlüğünden ve...Devamını Oku

  • FLÖRT MÜ, NİŞANLILIK MI? EVLİLİK ÖNCESİ SÜREÇ

    Ta baştan sağlam esaslar üzerine kurulmuş ve maddî-mânevî saadetin dalgalanıp durduğu bir yuva...Devamını Oku

Sabah namazının sünnetini hızlı kılmak sünnet midir?

Print this pageEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0

Açıklama: Bazı Hadisi şeriflerde Efendimizin sabah namazının sünnetini acele ederek kıldığına dair rivayetler var. Bu tür hadislerden sabah namazının sünnetinin hızlı kılınmasının sünnet olabileceğine dair bir hüküm çıkarılabilir mi?

Aşağıdaki rivayetlerden dediğiniz gibi Peygamberimizin (sallallahu aleyhi ve sellem) sabah namazının sünnetini hafif tuttuğu ve genelde bu iki rekâtta Kâfirûn ve İhlâs surelerini okuduğu anlaşılmaktadır. Elbette burada acele kılmaktan tadili erkâna riayet etmeden kılmayı anlamamak gerekir. Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) sabah namazının farzına ve diğer namazlara göre bu namazın kıyamını hafif tuttuğu anlaşılmaktadır. Namazda ikame esas olduğuna göre namazı aceleye getirme değil kıraati kısa tutarak hafif kılma anlaşılmalıdır. Nitekim Mehmed Zihni Efendi bu hususu şöyle açıklamıştır:

Sabah namazında üstün olan onu vaktin başlangıcında tahfif ile -kısa sure ve ayetler okuyarak- kılmaktır. Resulullah Efendimiz Hazretleri, kâh Kafirun ve kâh İhlâs suresi ile ve kâh Bakara suresinin sonu ve Ali İmran suresi 64. ayeti ile kılarlardı. Elemneşrah ve Elemtera sureleri ile kılınması da güzel görülmüştür. (Nimet-i İslam, Nafile Namazlar, s. 428).

Tirmizî’nin İbni Mes’ud’dan kaydettiği bir rivâyette şöyle gelmiştir: “Ben bir ay kadar Resûlullah’ı (aleyhissalâtu vesselâm) göz ucuyla  tâkib ettim, sabahın farzdan önce kılınan iki rekatında şu sureleri okuyordu:”Kul yâ eyyühe’l-Kâfirûn” ve “Kulhüvallâhu ehad.” (Tirmizî, Salât 308)

“Ben Resûlullah’ı (aleyhissalâtu vesselâm) yirmi kere göz ucuyla tâkib ettim, akşamın farzından sonra kılınan iki rekâtla sabahın farzından önce kılınan iki rekâtta Kâfirûn ve İhlâs sûrelerini okuyordu.” (Nesâî, Salât 68)

Hz. Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm fecirden önce iki rekât namaz kılardı ve: “Şu iki sure ne kadar iyidir, sabahın o iki rekatinde bunlar okunur: Kulhü vallahu ehad” ve “Kul ya eyyûhe’l-kâfirûn.”

Hz. Âişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor:  “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) sabah namazında ezanla ikâmet arasında hafif iki rek’at namaz kılardı.”

Diğer bir rivâyette şu ibare var: “O iki rekatı öyle hafif tutardı ki, ben “bunlarda Fatiha’yı okudu mu?” derdim.”

Evet, rivayetlerden anlaşıldığı üzere, Efendimiz’in bu namazı kısa tutması, kıyamında kısa okumasıyla olmuştur. Yoksa, rükusunu secdesini hızlı hızlı yapmak suretiyle acele kılmamıştır.

Etiketler:

Bütün Sorular

Sitemizdeki bütün soruları aynı anda görmek isterseniz

Bir Ayet

42|27|Eğer Allah, kulları için rızkı yayıp döşeseydi, yeryüzünde mutlaka azarlardı. Ama O, dilediğince ölçülü olarak indiriyor. Çünkü O, kullarından gereğince haberdardır, onları iyice görmektedir.
Sura 42