Değerli kardeşimiz,
Evlilikte ilk gece ilişki/zifaf sonrası meydana gelen kanama, hayız kanı gibi değerlendirilmez. İki kanamanın mahiyeti farklıdır. Hayız kanı rahim kaynaklı iken, ilk gece kanaması vajinal dokunun yıpranması kaynaklıdır. Bu, ilk cinsel birleşmenin neticesi gelen bir kandır ve ibadetlere engel değildir. Dolayısıyla bu kan, abdesti bozan diğer şeyler gibi değerlendirilir; temizlenmesinden sonra abdest alınır ve vakit namazları vaktinde eda edilir.
Bazı kadınlarda bu kanamalar birkaç gün sürebiliyor. Bu durumda özürlü gibi hareket edilir. Kanama, bir namaz vakti süresince -abdest alınıp namaz kılacak kadar bir fasıla olmaksızın- devamlılık gösteriyor ve daha sonra da her namaz vakti en az bir sefer tekrar ediyorsa kişi özürlü sayılır. Bu durumda her bir namaz vakti için bir abdest alınır ve o abdestle, onu bozan başka bir durum meydana gelmedikçe abdestli olarak yerine getirilmesi gereken her türlü ibadet yapılabilir. Bir namaz vakti çıkıp yeni bir namaz vakti girdiğinde ilk abdest bozulur. Yeni bir abdest alınması ve ibadetlerin bu yeni abdestle yapılması gerekir.[1]Nimet-i İslam, 150-152; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, 84-86; Bir Müslümanın Yol Haritası, 259
Evlilikte ilk gece kanaması birkaç gün sürer veya daha sonraki ilişkilerde de bu tür bir kanama görülür ve bu da hayız dönemine denk gelirse; bu durumda gelen kanamanın vasıfları âdet kanı vasıfları ile örtüşüyorsa, âdet kanı kabul edilir ve ona göre hareket edilir.
Şayet hamile kalınmışsa, hamilelikte adet kanı kesileceği için, gelen kan özür/istihâza kanıdır. Bu durumda, her vakit girdikten sonra abdest alınarak namaz kılınır. Hamile kalınmamışsa, gelen kan âdet kanı olabilir, bunu kendi takip ettiğiniz takvime göre belirlemelisiniz. Âdet başlayalı on gün geçmemişse, gelen kan âdettir, on gün geçmişse özür/istihâza kanıdır.
Selametle kalın.
İlave bilgi için:
Dipnotlar
⇡1 | Nimet-i İslam, 150-152; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, 84-86; Bir Müslümanın Yol Haritası, 259 |
---|