Teheccüd namazının rekatları hususunda farklı ifadelerin yer aldığı sahih rivayetler vardır. Bu rivayetlerde Allah Resulü’nün 4, 8, 11, 13 rekat teheccüd kıldığı anlatılır. İhtimal Nebiler Serveri, bazen 4, bazen 8, bazen de 11 veya 13 rekat kılmış olabilir.(Buhari, Vudû 36, Tefsir 3/ 18,19,20; Müslim, Müsafirun 182).
Fakat Hanefi mezhebi, 11 rekat rivayeti en kavi rivayet olarak görmüş ve görüşünü bu istikamette belirlemiştir. Buna göre, 11 rekatın 3 rekatı vitir, geriye kalan 8 rekat ise teheccüd namazıdır. Dolayısıyla rekat açısından kâmil-i mükemmel teheccüd namazı kılınacaksa, 8 rekat kılınmalıdır. Yalnız bu kesin hatlarla yapılmış bir sınırlama değildir. Yani farz namazlarda olduğu gibi, 8’den az veya çok olursa, teheccüd olmaz denilemez. Bu nafile bir namazdır. Nafilelerde vüs’at esastır. Onun için bir insan teheccüd adına kaç rekat kılarsa kılsın, o -inşallah- makbuldür. Ama Allah Rasûlü, bunu genellikle 8 rekat olarak kılmıştır.
Öte yandan nafile namazlar adına ortaya konulan genel disiplinler de bu konuda çok önemlidir. Mesela; kıraatı uzun tutarak kıyamda uzun durma ve bu suretle kılınacak iki rekatlık namaz, kısa surelerle kılınan 8 rekatlık namazdan daha faziletlidir. Bu sebeple bu konuda mutlak ve objektif değerler ortaya koymak da olabildiğine zordur. Hasılı, teheccüd berzah karanlıklarını aydınlatacak olan bir namazdır. berzah hayatın aydınlık olmasını isteyenler, bu namazı kaç rekat olursa olsun mutlak suretle kılmalıdırlar.