Abdestte yıkanması farz olan yerleri bildiren ayeti kerime şöyledir:
“Ey iman edenler! Namaza kalkmak istediğinizde yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın! Başlarınızı meshedip topuklarınızla birlikte ayaklarınızı da yıkayın! Cünüp iseniz tastamam yıkanın (boy abdesti alın)! Eğer hasta veya yolcu iseniz veya tuvaletten gelmişseniz yahut kadınlarla münasebette bulunmuş olup da su bulamazsanız temiz toprağa teyemmüm edin, (mânen arınma niyeti ile) ondan yüzlerinize ve ellerinize meshedin. Allah size güçlük çıkarmak istemez, fakat şükredesiniz diye sizi temizleyip arındırmak ve size olan nimetlerini tamama erdirmek ister.” (Maide Suresi, 5/6)
Bu ayette görüyoruz ki, “ilel ka’beyn” şeklinde geçen ifadeye “topuklarınızla beraber ayaklarınızı da yıkayın” şeklinde meal verilmektedir. Fıkıh ve ilmihal kitaplarına baktığımızda da, abdestin farzlarının sayıldığı yerlerde, topukların ve aşık kemiklerinin de yıkanması gerektiğini görüyoruz. Dolayısıyla topuklar yıkanmadan alınan abdestle kılınan namazların kaza edilmesi gerekir. Bununla birlikte, bilmeyerek topuklar yıkanmadan alınan abdestle kılınmış namazlar inşallah kabul olmuştur diye ümit ederiz. Fakat ibadetlerde ihtiyat esas olduğundan bu namazların kaza edilmesi ihtiyata daha muvafıktır.